Belgische fintech Easyvest rekent op WeWantMore voor rebranding

De snelgroeiende fintech scale-up Easyvest maakt investeren en pensioenplanning toegankelijk met een digitaal platform voor alle Belgen. Om zijn onderscheidend karakter te onderstrepen in een markt die niet meteen bekend staat om zijn frisse beeldtaal, koos Easyvest voor WeWantMore om een nieuwe visuele identiteit en uniek digitaal universum te creëren.

Ons huidige pensioenstelsel staat onder druk en veel Belgen vrezen dat ze later te weinig financiële middelen zullen hebben om hun huidige levensstandaard te behouden. Easyvest neemt daarom de onzekerheid en complexiteit uit pensioenplanning weg met een eenvoudig digitaal platform. Een virtuele service die de kracht van technologie én de hulp van een financieel adviseur combineert. Je opent simpelweg een online account en de Easyvest adviseur helpt je wanneer gewenst.

Naast een simpele en gepersonaliseerde manier om jouw geld in beweging te brengen, biedt het online platform je vooral een efficiënt investeringsplan aan vanuit één centraal idee: ‘nobody beats the market’. Tijdens zijn studies aan Harvard ontwikkelde oprichter en CEO Matthieu Remy een passief investeringsmodel, gebaseerd op Nobelprijs-winnende theorieën, dat jaarlijks tot 2% meer rendement genereert dan traditionele fondsbeheerders die de markt slimmer af proberen te zijn.

Story image

Om hun snelle groei te ondersteunen, had Easyvest een nieuwe visuele identiteit nodig die hen enerzijds positioneert als een betrouwbare financiële partner en anderzijds als slim alternatief ten opzichte van de traditionele spelers in de markt.

Een visueel concept voor stapsgewijs investeren

Geïnspireerd op de treden van een trap, vormt het nieuwe logo de basis van de nieuwe Easyvest identiteit. Het merkicoon is een symbool dat helder en duidelijk illustreert wat Easyvest doet: je kapitaal stap voor stap doen groeien en bouwen aan je financiële toekomst.

Om het gevoel van groei te versterken speelt het logo met de witruimte tussen de treden terwijl de transparantie van de trap naar boven toeneemt. In tegenstelling tot andere fintech apps met een blauw-paars kleurenpalet, koos WeWantMore voor het levendige neongroen. Een opvallende kleur die zowel vertrouwen uitstraalt als een fris, digitaal gevoel geeft in combinatie met het donkerblauw als tweede kleur.

Matthieu Remy, Easyvest Founder and CEO: “Vooraleer met design te starten, zaten we verschillende keren samen met WeWantMore om de essentie en persoonlijkheid van Easyvest te doorgronden. De tijd nemen om een diep begrip van het merk op te bouwen, hielp het creatieve team om heel gericht concepten te presenteren, en vervolgens het logo, de kleuren, lettertypes en volledige visuele universum te designen dat onze identiteit zo goed weergeeft.“
Story image

Een digitale beeldtaal met een analoog kantje

Om de merkidentiteit van Easyvest écht onderscheidend te maken, voegde WeWantMore ook een analoog kantje toe aan het digitale product. In de visuele stijl staan namelijk eenvoud, strakke lijnen en contrast centraal. Illustratieve aspecten die Easyvest anders maken dan de concurrentie. De gelaagdheid van de digitale beeldtaal past ook perfect binnen het visuele concept van de trap en zorgt ervoor dat elementen naar voor en naar achter kunnen treden.

Easyvest als helpende hand

Illustrator Irina Bogdan tekende een speelse wereld die de menselijke kant van investeren en pensioenplanning belicht. Easyvest wordt in deze illustraties gesymboliseerd door de helpende hand die je veilig en wel door investeren en pensioenplanning loodst.

Sébastien Greffe, Creative Director bij WeWantMore: “De wereld van pensioenplannen staat niet bekend voor zijn innovatieve beeldtaal. Reden te meer dus om te kiezen voor een moderne en levendige merkidentiteit die helemaal aansluit bij de slimheid van het merk, zonder daardoor minder vertrouwen uit te stralen.”
Anne-Sophie Jonkers
Anne-Sophie Jonkers Press contact, Belgium

Over WeWantMore

WeWantMore is een onafhankelijke, award-winnende designstudio die wereldwijd impactvolle designs ontwerpt. WeWantMore Spaces creëert ervaringen en visuele verhalen voor high end ruimtes en interieurs, designs op het kruispunt van kunst en entertainment. WeWantMore Branding ontwerpt onderscheidende merken met een solide, strategische onderbouw voor ambitieuze organisaties. Beide business units versterken elkaar en vormen samen een unieke combinatie die de status quo uitdaagt en streeft naar waardevolle, duurzame bijdragen die de wereld mee vormen. WeWantMore werd opgericht in 2006 en is met zijn hoofdkantoor gelegen in Antwerpen (België).

WeWantMore
Hessenplein 2